Tip 1 - Houd je aan de regels van Google!
Tip 2 - Spring eruit met USP's
Misschien heeft de concurrentie ook een SEA-campagne. Het is dan extra belangrijk om te laten weten waarom potentiële klanten juist jouw product of dienst moeten kiezen. Laat zien wat je bedrijf speciaal maakt. Dit doe je door de unique selling points (USP's) te benoemen in de advertentie. Dat kan supersnelle levering zijn, een scherpe prijs of een gratis sample. Stomerij Bubble & Stitch benoemd bijvoorbeeld in de koptekst dat zij 24/7 geopend zijn. Zo springt de advertentie in het oog van de zoeker die per direct zijn pak wil wegbrengen naar een stomerij.
Tip 3 - Benoem het einddoel van de zoeker
Tip 4 - Noem noemenswaardige nummers
Cijfers nemen weinig ruimte in en versterken de overtuigingskracht van het bericht. Kijk maar eens naar de advertentie van Prijsvrij.nl. De tekst vermeldt dat klanten hun service een 9,0 geven. Dat klinkt als muziek in de oren van een nog zoekende klant. Maar je kunt nog meer prikkelende of nuttige informatie in getallen vermelden, zoals scherpe prijzen, kortingen, openingstijden of bezoekersaantallen. Allemaal informatie die weinig ruimte inneemt, maar veel zegt voor klanten.
Tip 5 - Spoor aan tot actie
Je wilt de zoeker aanspreken, maar vooral aansporen. Voeg daarom een zetje toe aan de advertentietekst. Een call-to-action (CTA). Die zorgt ervoor dat de klant direct wordt uitgenodigd om contact op te nemen of door te klikken naar jouw website. Thermen Bussloo spoort de zoeker aan om een winterspecial te reserveren. Let wel op, een CTA mag niet te dwingend overkomen. 'Bel nu?' is kort, maar wordt afgekeurd door Google. Ga dus voor een subtielere tekst.
Tip 6 - Laat weten wat er te verliezen valt
De gemiddelde consument wil geen goede deal missen. Deze o zo menselijke eigenschap kun je goed gebruiken voor een bondige CTA. Lopen klanten iets mis wanneer ze je links laten liggen? Laat het weten. Kleertjes.com vermeldt in de advertentiekop dat kortingen oplopen tot 60% plus 10% extra korting. Zo komen klanten in beweging. Maar ze doen nog meer goed in deze advertentie. Klantreviews voor transparantie en geloofwaardigheid en USP's, zoals 'snelle levering', 'gratis retourneren' en 'achteraf betalen'. In vrijwel een oogopslag weet je als klant wat je van dit bedrijf kunt verwachten.
Tip 7 - Zorg voor een duidelijke url
Vergeet de url niet. Die laat namelijk zien waar de klik naartoe gaat. Zorg dus dat je advertentie naar een relevante pagina linkt met een toepasselijke titel. Dit wekt vertrouwen bij de klant en het staat netjes. De Coolblue-advertentie over stofzuigers linkt overduidelijk naar, hoe kan het ook anders, het aanbod stofzuigers.
Maak van je SEA-campagne een klikmagneet
Zoals je hebt gezien zijn de mogelijkheden zelfs binnen de grenzen van 3 á 4 regels tekst eindeloos. Vul de regels met woorden die aansporen, urgentie opwekken, vertrouwen winnen en autoriteit bevestigen. Gebruik hierbij onze tips als handvatten om aantrekkelijke advertentieteksten te schrijven voor een succesvolle SEA-campagne.
Adverteren op zoekmachines bestaat natuurlijk uit meer dan alleen een goed geschreven advertentie. Je krijgt te maken met zoekwoordgroepen, kwaliteitsscore en doelgroepen. De experts van Youvia maken al jaren goedlopende SEA-campagnes voor alle soorten ondernemers. Wil je meer weten, of ondanks deze tips je advertenties toch liever uitbesteden? Neem dan contact op met een van onze SEA-experts. Zij helpen je graag op weg.