De belangrijkste voordelen van zoekmachine adverteren
Zodra jouw campagne live staat, verschijnen jouw advertenties bovenaan de zoekresultaten van Google en of Bing. Zoekmachine adverteren is ideaal als je een snelle groei voor jouw bedrijf wilt.
Als je campagnes op de juiste manier maakt (en dat doen wij voor je), kun je vanaf vrijwel de eerste dag leads genereren en websiteverkeer ontvangen. Naarmate de tijd verstrijkt en jouw advertenties worden geoptimaliseerd, krijg je nog meer resultaten.
Met betaalde advertenties kun je precies zien wie jouw ideale klant van het moment is. Je krijgt ook inzicht waar en wanneer de klant jouw bedrijf het meest nodig hebben, waardoor de conversiemogelijkheden toenemen.
We kunnen Google en Bing vragen jouw advertenties in de advertentieveiling te plaatsen voor bijna elk zoekwoord, inclusief de bedrijfsnamen van je concurrenten. Dit betekent dat als iemand daarnaar zoekt, je de mogelijk klant kunt winnen; natuurlijk met de juiste bewoording.
Wat is inbegrepen in onze SEA-pakketten?
Onderstaande zaken zitten bij de campagne in of zijn nodig om een succesvolle campagne te draaien. Wij kunnen je hierbij helpen.
- Een geoptimaliseerde landingspagina of website met duidelijke call-to-actions
- Zorg voor hoogwaardig inhoud van je website om de best mogelijke resultaten te behalen tegen lagere advertentiekosten.
- Regelmatig rapporten met gemakkelijk te begrijpen gegevens, zodat je precies ziet hoe jouw advertenties je bedrijf laten groeien.
- Experimenteer met de ideale advertentiepositie, zodat u uw resultaten in de loop van de tijd kunt verbeteren.
- Zoekwoordanalyse van concurrenten om u een voorsprong te geven op de massa.
- Effectieve doelgroeptargeting om de conversiemogelijkheden te vergroten.
- Werk aan je online reputatie, zodat het effect van jouw advertenties niet beïnvloed worden door negatieve online recensies.
Wil jij adverteren in zoekmachines (SEA)?
- Vul je gegevens in en geef aan wanneer je bereikbaar bent.
- Een van onze digitale coaches neemt contact met je op. Tijd voor uitgebreid advies!
- Samen bespreken jullie de mogelijkheden.
- Samen bepalen we jouw advertentiebudget o.b.v. je zoekwoorden, de regio waarin je wilt adverteren en de concurrentie op de zoekwoorden.
- Alles naar wens? Dan maken we de offerte voor je in orde.
En je wordt binnen 1 werkdag teruggebeld!
Veelgestelde vragen
- Wat is Google Ads (voorheen Google Adwords?
Google Adwords is de oude naam van het betaalde zoekplatform van Google, nu bekend als Google Ads. De naamswijziging vond plaats in juli 2018, maar feitelijk is de dienst niet veranderd (wel verbeterd). Google Ads is het advertentieplatform van Google, waarmee advertenties gemaakt en beheerd worden in het zoeknetwerk van Google.
- Waarom is SEA juist belangrijk?
Met SEA zie je direct resultaat. Je kunt adverteren op zoekwoorden waar je normaal gesproken niet met je eigen website naar boven komt in de zoekresultaten. Ook kan je kiezen voor een Display campagne als je jouw merkbeleving wilt versterken, een Remarketing campagne starten voor bezoekers die interesse in jouw product/dienst tonen of een Shopping campagne om jouw producten in de etalage van Google te vertonen.
- Wat is SEA?
SEA staat voor “SEARCH ENGINE ADVERTISING”. Het adverteren op zoekmachines. Google is de bekendste zoekmachine voor adverteren, maar ook op BING kan je adverteren.
- Zijn Bing Ads beter dan Google Ads?
Google is 's werelds populairste zoekmachine en ontving in 2021 86,6% van de wereldwijde zoekmarkt, terwijl Bing slechts 6,7% in handen heeft. Dit is echter nog steeds ongeveer 1,066 miljard views voor Bing, dus hoewel ze misschien niet de meeste views hebben, is het nog steeds een platform om te overwegen voor advertenties, vooral als je je in een markt begeeft met hoge kosten en veel concurrentie.
Om te beslissen of Bing (bekend als Microsoft Ads) of Google Ads beter zijn voor jouw bedrijf (of zelfs beide), voeren we een zoekwoord- en concurrentieanalyse uit.
- Wat kost adverteren in zoekmachines?
Een van de beste dingen van Google Ads en Microsoft Ads is de Pay-Per-Click (PPC)-methode, waarbij je, je raadt het al, alleen betaalt wanneer iemand klikt om jouw website te bezoeken of contact met je op te nemen.
Adverteren in zoekmachines werkt met een biedsysteem. Elke keer dat iemand iets in een zoekmachine typt dat overeenkomt met een zoekwoord waarop jij biedt, doe je mee aan de advertentieveiling van de zoekmachine. Hoeveel je voor jouw advertenties betaalt, wordt vervolgens beïnvloed door het aantal concurrenten dat op dat moment ook op dat zoekwoord biedt, de relevantie van het zoekwoord, de kwaliteit van jouw website en de relevantie van jouw advertentie voor de zoeker. Jouw branche, product of service en de locatie (lokaal, regionaal, landelijk of internationaal) waarop je je richt, hebben invloed op hoeveel je betaalt.
Hier komt het talent van onze zoekmachinemarketingspecialisten om de hoek kijken. Ze analyseren gegevens en optimaliseren jouw advertentieaccount, zodat alle verschillende effecten van een winnend bod zullen verbeteren. Dit verlaagt vervolgens het bedrag dat je per klik betaalt, wat een beter rendement op jouw investering oplevert. Het door je toegewezen budget wordt op de meest kostenefficiënte manier gebruikt om ervoor te zorgen dat je meer waar voor je geld krijgt.
- Kun je je eigen Google-advertenties maken?
Iedereen kan zijn eigen Google-advertenties maken, maar of je daar de tijd en kennis voor hebt, is maar de vraag. Als je jouw eigen Google Ads campagne doet, optimaliseer je mogelijk de inhoud, webpagina's, advertenties en biedstrategie niet zo effectief. Dat is zonde. Dit is waar een expert op het gebied van zoekmarketing je kan helpen de best mogelijke resultaten te behalen.
- Waar kan ik de resultaten van mijn campagne vinden?
Via mijn.youvia kun je de rapportage van je advertentie-campagne bekijken. Klip op de button 'inloggen' op deze site of ga naar mijn.youvia
Heb je vragen?
Stel ze gerust. Onze digitale coaches staan voor je klaar!
Bel: 020-4086400
Stuur ons een berichtInspiratie en advies
Ontdek onze kennisbank en laat je inspireren.
Join the club!
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de beste online marketingtips.
Schrijf in