Enorm potentieel bereik
Nederland telt meer dan 10 miljoen Facebookgebruikers en ongeveer 6 miljoen Instagramgebruikers, waarvan 70% dagelijks online actief is. Dat opent een deur naar een enorme groep potentiële klanten. Door het juist inzetten van Social Ads zorg je voor meer leads, meer naamsbekendheid en dus meer nieuwe klanten. Maar hoe werkt dat dan?
Zeer gericht adverteren
Het grote voordeel van adverteren op social media is dat je jouw doelgroep erg specifiek kunt segmenteren. Je kunt bijvoorbeeld bepalen welk geslacht je doelgroep moet hebben, maar ook binnen welke leeftijdscategorie en in welke woonplaatsen of provincies jouw advertentie getoond wordt.
Maar het gaat nog een stap verder. Je kunt namelijk ook segmenteren op interessegebieden. Dus als jij bijvoorbeeld zelfgemaakte dameshoeden verkoopt, dan kun je jouw advertentie alleen zichtbaar maken voor vrouwen tussen de 23 en 65 die geïnteresseerd zijn in hoeden. Hierdoor kun je nieuwe, potentiële klanten snel en eenvoudig bereiken. Wij denken graag met je mee over welke segmentatie het best bij jouw doelstellingen past.
Met duidelijke en speelse teksten en de juiste foto's of video’s trekken we de aandacht in de Facebook- en Instagram-feed van jouw potentiële klanten. Onze social media campagnemanagers weten precies wat belangrijk is en bepalen samen met jou:
- Het juiste advertentiedoel (of doelen)
- De juiste benadering en de daarbij horende content
- De juiste segmentatie/doelgroep
Grootste verschil Social Ads vs. Google Ads
Nu kun je je afvragen: wanneer kies je dan voor Social Ads en wanneer kies je voor Google Ads? Het grootste verschil is dat je met Social Ads met name inspeelt op de latente behoefte van jouw doelgroep en met Google Ads op een concrete behoefte.
Denk maar eens met me mee. Wanneer je als particulier zoekt op Facebook of op Instagram, of simpelweg door je feed aan het scrollen bent om de tijd te doden, dan wil je geïnspireerd of geëntertaind worden. Soms zie je dan iets leuks voorbij komen wat je liket en vervolgens zie je dit of iets wat hierop lijkt vaker voorbij komen. Zo werken bedrijven aan het creëren van een behoefte. Als je al weet wat je wil gaan kopen, dan zoek je eerder in Google. Personen die zoeken in Google zijn over het algemeen dus al verder in hun aankoopproces.
Met een combinatie van de twee heb je dus een zeer succesvolle strategie te pakken. Heb je al een Google Ads campagne lopen en ben je benieuwd naar hoe Social Ads het effect hiervan verder kan ondersteunen, neem dan contact met ons op. 😊
Wil je weten welk social media platform het meest geschikt is voor jouw bedrijf?
Lees dan ons blog Maak Social Media een krachtige pijler in jouw online strategie.