Factoren die van invloed zijn op je online vindbaarheid
vindbaarheid van je bedrijf kunt beïnvloeden. We verdelen ze in 4 blokken: Bedrijfsprofielen, Reputatie, Website & SEO, en Klantfactoren. Youvia haakt hierop in met slimme oplossingen. Het Bedrijfsprofiel op het Netwerk is daar een van.
Consistentie is belangrijk
Zorg ervoor dat je bedrijfsprofiel op elke plek precies dezelfde gegevens laat zien. Een voorbeeld: Op de gevel aan de Ventielstraat staat in strakke letters De Tweewieler Gigant. In het register van de Kamer van Koophandel staat onze Amsterdamse E-bikespecialist ingeschreven onder de naam De Tweewieler Gigant bv. Een medewerker van de fietsenzaak schrijft steevast De Tweewielergigant. 3 verschillende bedrijfsnamen voor diezelfde winkel. Doe je dat ook in je diverse bedrijfsprofielen, dan vindt Google je onbetrouwbaar. Onze fietsverkoper noemt zich in elk online visitekaartje De Tweewieler Gigant.
Vergroot de kans dat jouw bedrijf goed vindbaar is
Rijke bedrijfsprofielen worden gemiddeld 45%-61% meer bekeken dan profielen met alleen basisgegevens. Verrijk je Bedrijfsprofiel met extra informatie, zoals openingstijden en foto's. Zo geef je een compleet en professioneel beeld van je bedrijf. In het onderstaand overzicht zie je dat die moeite voor aanzienlijk meer contactmomenten via je website zorgt.
De rol van Google Mijn Bedrijf
Bij de online vindbaarheid van je bedrijf hecht Google veel waarde aan Google Mijn Bedrijf. Dat is het centrale platform voor ondernemers om bedrijfsgegevens te beheren op Google Maps en Google Search. Maar ook voor bijvoorbeeld Waze, een veelgebruikte navigatieapp van Google. Zorg daarom dat je ook hier jouw visitekaartje achterlaat.