<br />Het kan zijn dat je een factuur hebt ontvangen van het bedrijf AlleMedia BV. Zij opereren onder de naam Telefoongids Nederland. Het contact met hen begint vaak met een telefoontje voor een gratis vermelding, welke ze later upgraden naar een klein betaald pakket. Voordat je het doorhebt, sturen ze je een factuur voor een niet gecommuniceerd hoog bedrag en proberen ze je aan een gesloten overeenkomst te houden.<br /><br />Per 08-12-2022 zal Alle Media BV het gebruik van de handelsnaam Telefoongids Nederland en domeinnaam www.telefoongids-nl.nl staken en gestaakt houden. Als het goed is, ervaar je hier dan nu ook geen last meer van. Loop je toch ergens tegenaan aangaande het misbruiken van onze naam, mail ons dan via<span> </span><a href=\"mailto:klantreactie@youvia.nl\">klantreactie@youvia.nl</a><span> en dien eventueel een klacht in bij </span><a href=\"https://www.fraudehelpdesk.nl/\">https://www.fraudehelpdesk.nl/</a>.<br /><br />Ook \"Gouden MKB Register\" valt niet onder onze onderneming.","Url":null,"Subject":null},{"Question":"Wanneer zijn jullie bereikbaar?","Answer":"We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Je mag ons altijd bellen op 020 408 6400. Liever digitaal contact opnemen? Dat kan ook. Chat dan online met één van onze medewerkers of vul het contactformulier in. We sturen je dan zo snel mogelijk een reactie.","Url":null,"Subject":null},{"Question":"Waarom en wanneer zijn jullie van naam veranderd? ","Answer":"DTG heet sinds maart 2020 Youvia. We zijn van naam veranderd omdat we zoveel méér zijn dan een ‘telefoongids’ en tegenwoordig online marketing diensten aanbieden. Toch zijn we apetrots op onze geschiedenis. Al meer dan 130 jaar helpen we ondernemers goed gevonden worden. Eerst in De Telefoongids, daarna als DTG en nu dus als Youvia. Mooi toch?","Url":null,"Subject":null}]},{"Question":"Hoe kan ik inloggen op Mijn Youvia?","Answer":"<p>Heel simpel. Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Soms zijn er meerdere adressen bij ons bekend, maar werken ze niet allemaal. Vraag in dat geval het juiste adres bij ons op via de klantenservice: we zijn bereikbaar op 020 408 6400, in de chat of op WhatsApp. </p>\n<br />Heb je het wachtwoord niet meer? Klik dan op 'Wachtwoord vergeten'. Je ontvangt vervolgens een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord instelt. Kom je er niet uit, neem dan contact op met de klantenservice.","Subject":null,"Url":null,"Category":"Mijn Youvia","RelatedQuestions":[{"Question":"Hoe kan ik inloggen op Mijn Youvia?","Answer":"<p>Heel simpel. Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Soms zijn er meerdere adressen bij ons bekend, maar werken ze niet allemaal. Vraag in dat geval het juiste adres bij ons op via de klantenservice: we zijn bereikbaar op 020 408 6400, in de chat of op WhatsApp. </p>\n<br />Heb je het wachtwoord niet meer? Klik dan op 'Wachtwoord vergeten'. Je ontvangt vervolgens een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord instelt. Kom je er niet uit, neem dan contact op met de klantenservice.","Url":null,"Subject":null},{"Question":"Wat kan ik allemaal met Mijn Youvia?","Answer":"Mijn Youvia is een handig en veilig platform voor ondernemers die klant zijn bij Youvia. Hier krijg je toegang tot onze diensten, zoals SEO, Websites en de Online Locatie Manager (Bedrijfsprofiel op Netwerk). Ook vind je hier jouw contracten en facturen.","Url":null,"Subject":null},{"Question":"Waarom zijn jullie van administratiesysteem veranderd?","Answer":"Bij Youvia zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. Ons vorige systeem is in de loop van de jaren verouderd en voldeed niet meer aan de eisen. Het nieuwe systeem is een stuk gebruiksvriendelijker en gericht op de toekomst.","Url":null,"Subject":null},{"Question":"Waar kan ik aangeven als iets niet helemaal werkt zoals ik dat verwacht?","Answer":"Je kunt een ticket indienen via Mijn Youvia of door ons contactformulier in te vullen. We horen het graag, want we zijn hard bezig om ons systeem steeds verder te verbeteren.","Url":null,"Subject":null}]}]" sorry-text="Sorry, we hebben je vraag niet kunnen vinden. We staan je graag persoonlijk te woord.">
Laat deze onderwerpen je op weg helpen Veelgestelde vragen over: Wie is Youvia? Youvia is jouw gids in het digitale landschap. Voorheen stonden we bekend als oude, vertrouwde De Telefoongids en daarna als DTG. Wij helpen ondernemers in Nederland om eenvoudig aan de slag te gaan met online marketing. We bouwen je website, zorgen ervoor dat je bedrijf goed vindbaar is voor klanten én werken samen aan je online reputatie. Alle online marketingactiviteiten nemen we je uit handen, zodat jij kunt doen wat jij het liefste doet: ondernemen.
Horen bedrijven zoals Telefoongids.com, Telefoongids Online en Telefoongids Nederland ook bij Youvia? De Telefoongids is een zeer bekende naam in Nederland en hierdoor komt het (helaas) regelmatig voor dat andere bedrijven zich als ons voordoen. Youvia is eigenaar van de merknaam De Telefoongids (www.detelefoongids.nl ) en Gouden Gids (www.goudengids.nl) . Andere samenstellingen van deze (domein)namen zijn geen onderdeel van ons bedrijf. Het kan zijn dat je een factuur hebt ontvangen van het bedrijf AlleMedia BV. Zij opereren onder de naam Telefoongids Nederland. Het contact met hen begint vaak met een telefoontje voor een gratis vermelding, welke ze later upgraden naar een klein betaald pakket. Voordat je het doorhebt, sturen ze je een factuur voor een niet gecommuniceerd hoog bedrag en proberen ze je aan een gesloten overeenkomst te houden. Per 08-12-2022 zal Alle Media BV het gebruik van de handelsnaam Telefoongids Nederland en domeinnaam www.telefoongids-nl.nl staken en gestaakt houden. Als het goed is, ervaar je hier dan nu ook geen last meer van. Loop je toch ergens tegenaan aangaande het misbruiken van onze naam, mail ons dan via klantreactie@youvia.nl en dien eventueel een klacht in bij https://www.fraudehelpdesk.nl/ . Ook "Gouden MKB Register" valt niet onder onze onderneming.
Wanneer zijn jullie bereikbaar? We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Je mag ons altijd bellen op 020 408 6400. Liever digitaal contact opnemen? Dat kan ook. Chat dan online met één van onze medewerkers of vul het contactformulier in. We sturen je dan zo snel mogelijk een reactie.
Waarom en wanneer zijn jullie van naam veranderd? DTG heet sinds maart 2020 Youvia. We zijn van naam veranderd omdat we zoveel méér zijn dan een ‘telefoongids’ en tegenwoordig online marketing diensten aanbieden. Toch zijn we apetrots op onze geschiedenis. Al meer dan 130 jaar helpen we ondernemers goed gevonden worden. Eerst in De Telefoongids, daarna als DTG en nu dus als Youvia. Mooi toch?
Verandert dit iets voor mij als klant? Nee. We bieden nog steeds dezelfde producten aan, zoals het bouwen van websites, het verbeteren van je reputatie en het opzetten van advertenties in Google. Sterker nog: er komen alleen nog maar meer diensten bij, zoals marketplaces en andere online marketing diensten. We zijn bijvoorbeeld ook bezig met een nieuw administratiesysteem, dat samenwerken nog soepeler maakt. Houd hiervoor Mijn Youvia in de gaten.
Ik kan niet meer inloggen in mijn Varias/Modual e-mailomgeving
Als je onlangs met jouw website van Varias bent overgegaan naar Youvia, dan kan het zijn dat je sinds 10 juli jl. problemen ervaart met het verzenden en ontvangen van e-mails via de oude Modual mailserver. Vervelend als je hier tegen aanloopt!
Het probleem is ontstaan doordat er een storing was in de mailserver van Varias/Modual. Inmiddels is dit opgelost door het overzetten van de mailserver naar Youvia. Om ervoor te zorgen dat je hiervan gebruik kunt maken, dien je deze stappen op te volgen .
Moet ik mijn e-mail verifiëren voor mijn website domein?
Je hebt een website bij Youvia en je domein is bij ons geregistreerd.
Volgens de Europese NIS2-richtlijn en ICANN-voorschriften moet elke geregistreerde domeinnaam gekoppeld zijn aan een werkend e-mailadres.
Het is daarom noodzakelijk dat je eens in de zoveel tijd je e-mail adres verifieert, het ICANN controleert dan of het e-mailadres geldig is.
U ontvangt hiervoor een e-mail met een link voor het verifiëren van uw e-mail adres.
De NIS2-richtlijn is een initiatief van de EU om de cyberveiligheid te versterken.
Zo houden we samen het internet veilig.
Mocht je nog vragen hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik inloggen op Mijn Youvia?
Heel simpel. Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Soms zijn er meerdere adressen bij ons bekend, maar werken ze niet allemaal. Vraag in dat geval het juiste adres bij ons op via de klantenservice: we zijn bereikbaar op 020 408 6400, in de chat of op WhatsApp.
Heb je het wachtwoord niet meer? Klik dan op 'Wachtwoord vergeten'. Je ontvangt vervolgens een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord instelt. Kom je er niet uit, neem dan contact op met de klantenservice. Wat kan ik allemaal met Mijn Youvia? Mijn Youvia is een handig en veilig platform voor ondernemers die klant zijn bij Youvia. Hier krijg je toegang tot onze diensten, zoals SEO, Websites en de Online Locatie Manager (Bedrijfsprofiel op Netwerk). Ook vind je hier jouw contracten en facturen.
Waarom zijn jullie van administratiesysteem veranderd? Bij Youvia zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. Ons vorige systeem is in de loop van de jaren verouderd en voldeed niet meer aan de eisen. Het nieuwe systeem is een stuk gebruiksvriendelijker en gericht op de toekomst.
Waar kan ik aangeven als iets niet helemaal werkt zoals ik dat verwacht? Je kunt een ticket indienen via Mijn Youvia of door ons contactformulier in te vullen. We horen het graag, want we zijn hard bezig om ons systeem steeds verder te verbeteren.
Waar kan ik mijn openingstijden aanpassen? Dit kun je vinden onder de tegel ‘Online Locatie Manager' (Bedrijfsprofiel op Netwerk’). Als je daar op je bedrijfsnaam klikt, kom je in je bedrijfsgebonden beheeromgeving. Als je naar het kopje ‘Bedrijfsgegevens’ gaat, zie je ‘uren’ staan. Hier kun je vervolgens je openingstijden aanpassen.
Hoe kan ik in Mijn Youvia een bericht plaatsen op Facebook? Dit kun je vinden onder de tegel ‘Online Locatie Manager' (Bedrijfsprofiel op Netwerk). Klik hierop en ga naar het kopje ‘Bedrijfsprofielen’ en daarna naar het subkopje ‘Plaats bericht’. In dit veld kun je een bericht plaatsen op Facebook. Dit werkt alleen als Facebook gekoppeld is aan het Bedrijfsprofiel. Hulp nodig? Laat het ons dan weten via 020 408 6400 of via klantreactie@youvia.nl . We helpen je graag!
Hoe kan ik mijn SEA-rapportage inzien? Ga daarvoor naar rapportage.youvia.nl en vul je gegevens in. Heb je je wachtwoord niet meer, klik dan op ‘Forgot my password’.
Waar vind ik mijn Klantenvertellen-product? Voor Klantenvertellen ontvang je een aparte link. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met Klantenvertellen via 013-70 09 709, of stuur een mail naar info@klantenvertellen.nl .
Wat is jullie rekeningnummer?
Ons rekeningnummer is: NL13RABO 0313 287 996 t.n.v. Youvia BV
Waarom ziet mijn factuur er ineens anders uit?
We zijn van Mollie overgestapt naar een ander systeem waardoor ook de lay-out is veranderd.
Hoe weet ik of de factuur van Youvia is?
Controleer of de onderstaande gegevens op de factuur zijn vermeld:
KvK nummer: KvK Amsterdam 27 198 207
Correspondentieadres: Postbus 12481,1101AL Amsterdam-Zuidoost
Website: www.youvia.nl
Wat gebeurt er als ik per ongeluk naar het oude rekeningnummer betaal?
Ons rekeningnummer bij Stichting Mollie Payments blijft nog enige tijd actief waardoor je betaling gewoon nog bij ons binnenkomt.
Ik wil graag voortaan in andere termijnen gaan betalen, hoe regel ik dat?
Neem gerust contact met ons op via https://www.youvia.nl/service We helpen je graag met een oplossing.
Ik heb een herinnering/aanmaning ontvangen maar ik heb al betaald Heb je via Mollie betaald? Heb je bij het overmaken van de betaling het betalingskenmerk gebruikt wat op de facturen staat beginnend met RF? Zo niet dan is de betaling waarschijnlijk dezelfde dag en anders een dag later aan je teruggestort. Helaas kan Mollie de betaling niet verwerken zonder RF code. Als er naast de RF code nog andere informatie genoemd is dan stort Mollie het terug. Hoe kan ik nu mijn openstaande factuur betalen? Je k unt de factuur overmaken , onder vermelding van je klant - en factuurnummer op ons andere rekeningnummer NL13RABO0313287996 ten name van Youvia B.V.
Kan ik nog geprinte facturen ontvangen? Dat kan, maar we raden het wel af. Papier is minder duurzaam en ook een stuk omslachtiger. Daarom rekenen we hier binnenkort ook extra kosten voor. Dat kondigen we dan van tevoren aan. Alvast overstappen op digitaal? Geef dan in Mijn Youvia via een ticket het e-mailadres door waarop je voortaan facturen wilt ontvangen. Dat is een stuk beter voor het milieu en scheelt onnodige kosten.
Ik betaal via automatische incasso, hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Klik op de link die in mail staat van de factuur Kies bij betalingswijze voor automatische incasso Ga akkoord met de algemene voorwaarden voor de automatische incasso Kies je bank en scan daarna de QR code of log in op je bank Betaal dan de factuur Waarom ontvang ik een mail met een betaallink terwijl ik een automatische incasso heb? De mail met de betaallink gaat momenteel per ongeluk automatisch naar alle klanten die een factuur ontvangen. Dat hoort niet, dus hier werken we hard aan. Als je automatische incasso aan hebt staan, hoef je niets te doen. Je factuur wordt binnen 14 dagen na de factuurdatum automatisch geïncasseerd. De betaallink is dus alleen voor klanten die het bedrag handmatig overmaken.
Ik ontvang een herinnering terwijl er normaal gesproken automatisch wordt geïncasseerd. Gaat er iets mis? Door een fout in ons systeem heeft de automatische incasso tijdelijk niet plaatsgevonden. De factuur wordt alsnog met terugwerkende kracht geïncasseerd en de herinnering mag je als niet verzonden beschouwen. Sorry hiervoor.
Ik wil graag via automatische incasso betalen, hoe regel ik dit?
Klik op de link die in mail staat van de factuur Kies bij betalingswijze voor automatische incasso Ga akkoord met de algemene voorwaarden voor de automatische incasso Kies je bank en scan daarna de QR code of log in op je bank Betaal dan de factuur Voor de volgende maand gaat dit nu automatisch. Er wordt 2 weken na factuurdatum van uw rekening geïncasseerd. Waar vind ik mijn facturen? Je facturen zijn online te bekijken in Mijn Youvia. Ze staan onder het kopje Contracten in de balk bovenaan.
Ik heb een onverwachte / te hoge factuur ontvangen voor De Telefoongids De Telefoongids is een zeer bekende naam in Nederland en hierdoor komt het (helaas) regelmatig voor dat andere bedrijven zich als ons voordoen. Youvia is eigenaar van de merknaam De Telefoongids (www.detelefoongids.nl ) en Gouden Gids (www.goudengids.nl) . Het kan zijn dat je een factuur hebt ontvangen van het bedrijf AlleMedia BV). Zij opereren onder de naam Telefoongids Nederland. Het contact met hen begint vaak met een telefoontje voor een gratis vermelding, welke ze later upgraden naar een klein betaald pakket. Voordat je het doorhebt, sturen ze je een factuur voor een niet gecommuniceerd hoog bedrag en proberen ze je aan een gesloten overeenkomst te houden. Laten we vooropstellen dat we het ontzettend vervelend vinden als je hiermee te maken hebt gehad. We willen je dan ook vragen om ons te contacteren zodat we je hierin kunnen adviseren. Mail ons via klantreactie@youvia.nl en dien een klacht in bij https://www.fraudehelpdesk.nl/ . Youvia heeft AlleMedia BV / Telefoongids Nederland gesommeerd per direct te stoppen met het gebruiken van ons merk en van onze handelsnaam De Telefoongids of een afgeleide daarvan.
Ik wil foto's op mijn profiel plaatsen, waarmee moet ik rekening houden? Met deze foto's laat je zien waar jouw bedrijf voor staat. Zorg daarom dat je foto's professioneel en representatief zijn. Denk bijvoorbeeld aan foto's van het bedrijfspand, zowel van binnen als van buiten, foto's van je medewerkers of relevante projecten.
Wat zijn de belangrijkste gegevens die ik moet vermelden op mijn Bedrijfsprofiel? Het doel van de Online Locatie Manager (Bedrijfsprofiel op Netwerk) is dat jouw bedrijf goed vindbaar is. Vermeld daarom altijd de adresgegevens van je bedrijf, de URL van je website, de openingstijden (indien van toepassing) en op welk telefoonnummer je bereikbaar bent. Een korte beschrijving van jouw bedrijf en relevante foto's zorgen er daarbij voor dat jouw klanten weten waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen.
Welke netwerkpartner is het meest belangrijk en waarom? Bij Youvia vinden we Google Mijn Bedrijf de belangrijkste netwerkpartner. Dit omdat veel klanten hun zoektocht beginnen op Google. Maar ook de andere partners zijn waardevol: tezamen zorgen ze ervoor dat jouw bedrijf overal op het web te vinden is.
Wat is de Online Locatie Manager (Bedrijfsprofiel op Netwerk)? Met de Online Locatie Manager (Bedrijfsprofiel op Netwerk) deel je jouw bedrijfsgegevens op meer dan dertig belangrijke websites, zoals Facebook, 1888 en Google. Het is daarmee jouw visitekaartje op het web.
Ik wil in de Online Locatie Manager (Bedrijfsprofiel op Netwerk) een beschrijving zetten van mijn bedrijf, wat kan ik daar het best vermelden? Het doel van deze beschrijving is om potentiële klanten te laten weten waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen en niet voor de concurrent. Vertel daarom wat je bedrijf doet, wat de missie is en wat voor producten je verkoopt. Let op je taalgebruik en check voor de zekerheid je spelling. Wel zo professioneel!
Waar moet ik op letten als ik mijn openingstijden wil vermelden? Ga uit van de momenten waarop je (ten minste) telefonisch bereikbaar bent voor je klanten. Heb je een fysieke locatie waar klanten op bezoek kunnen komen? Vermeld dan altijd wanneer je doorgaans aanwezig bent. Openingstijden schrijf je met een dubbele punt, zoals 12:00 of 17:00. Vergeet ook niet de feestdagen of afwijkende momenten te vermelden. Op deze manier zorg je ervoor dat je klanten altijd goed geïnformeerd zijn.
Bij welke netwerkpartners kan ik mijn bedrijfsgegevens publiceren? Dat is een hele lijst met als belangrijkste onder andere Google Mijn Bedrijf, De Telefoongids, Bing, Apple, TomTom en Facebook.
Tips voor het invullen of aanpassen van je bedrijfsgegevens in de Online Locatie Manager
Knowledge Graph
In Knowlegde Graph leg je al je gegevens vast. Hier vind je ook de informatie voor jouw bedrijfslocaties. Wanneer je de informatie wilt aanpassen, klik je helemaal rechts op de knop Bewerken of op je bedrijfsnaam (lichtblauw gekleurd). Wanneer je een onderdeel wilt aanpassen klik je op dat onderdeel en wordt het geopend.
Pas wanneer je een aanpassing doet wordt Opslaan voor 1 profiel donkerder en aanklikbaar om de wijzigingen door te zetten naar de gekoppelde partners. Mocht je de wijziging niet meer willen opslaan, kun je op annuleren klikken en wordt er niets gewijzigd.
Hier een aantal tips voor het invullen van je Online Locatie Manager :
ben je op een normale werkdag gesloten, bijvoorbeeld vanwege een feestdag, raden we je aan om Uren (vakantie-uren) te gebruiken in plaats van Uren (Tijdelijk gesloten) . Dit omdat de tijdelijk gesloten versie niet goed wordt overgenomen door al onze partners. Een bedrijfslogo toevoegen bij Media zorgt voor herkenbaarheid en is altijd goed om te uploaden. Bij afbeeldingen in je Bedrijfsprofiel is het belangrijk om ook de informatie in te vullen, zoals hieronder: Beschrijving: Bedrijfsnaam Details: Wat is er op de afbeelding te zien? Alternatieve tekst: Meta-omschrijving Doorklik-URL: Website-URL Bij Aanvullende eigenschappen vul je de zoekwoorden in waarop je bij de gekoppelde partners gevonden wilt worden. Om dit overzichtelijk te houden, raden we je aan om dit per categorie in te vullen. De regel hierbij is dat er één zoekwoord per regel ingevuld mag worden. Wanneer je nog een zoekwoord wilt toevoegen, klik je op +Voeg een item toe en verschijnt er nog een regel. Hoe meer informatie je toevoegt, het beter het is! Je wordt dan makkelijker gevonden. Waar vind ik de vermeldingen?
Bovenaan de pagina kan je klikken op Bedrijfsprofielen , je ziet nu de gekoppelde partners. De informatie die je aanpast zal bij hen worden doorgegeven en wordt vaak direct aangepast, het mag maximaal een dag duren. Baidu is de uitzondering, bij Baidu kan het soms 2 weken duren, omdat zij hun eigen informatie eens in de 2 weken updaten. Om Facebook te koppelen volg je de volgende stappen: De Facebook koppeling vind je wat lager op de pagina, je kunt aan de rechterkant klikken op Koppelen . Er zal eerst gevraagd worden of je jezelf kunt aanmelden op het Facebook account waarmee de Facebookpagina beheerd wordt. Je geeft vervolgens toestemming aan YEXT (het Bedrijfsprofiel) om berichten en reviews te beheren. Nadat je toestemming hebt gegeven zie je dat je de Facebookpagina kunt aanvinken. Vervolgens klik je op Doorgaan en Voltooien, helemaal rechtsonder. Wanneer je dit allemaal hebt gedaan, kom je weer op de pagina met alle vermelding en zie je dat Facebook op verwerken of live staat. Deze werkwijze geldt ook voor Google Mijn Bedrijf.
Hoe kan ik de resultaten zien van mijn vermeldingen
Klik in je Online Locatie Manager op Uitgebreide instellingen . Daarna bovenaan de pagina in het menu op Analyses . Hier kun je verschillende cijfers inzien via dashboards.
Zijn reviews zichtbaar op Google? Iedere klant van ons krijgt zijn eigen reviewpagina binnen klantenvertellen . Deze pagina wordt organisch weergeven samen met je score en aantal sterren. Klantenvertellen is daarnaast Google Partner waardoor reviewsterren automatisch bij de Google advertentie kunnen worden ingeladen wanneer je voldoet aan de Google richtlijnen. Als Google partner kunnen de reviews ook binnen Google Shopping en Google My Business gepubliceerd worden. Binnen Google Shopping worden je aanbevelingsscore en je aantal beoordelingen opgenomen. Binnen Google My Business worden je score en het aantal beoordelingen gepubliceerd.
Klopt de reviewscore die ik in een widget zie staan? De reviewscore die je hier ziet staan is de gemiddelde score over de laatste 12 maanden die klanten hebben achtergelaten.
Hoe weet ik zeker dat reviews echt zijn? Klantenvertellen hecht veel waarde aan de betrouwbaarheid van reviews. Echte beoordelingen en verhalen, geschreven door klanten die daadwerkelijk een product of dienst hebben afgenomen. Ons reviewsysteem nodigt klanten actief uit voor het achterlaten van een beoordeling. Om de betrouwbaarheid van reviews te controleren hebben we in ons systeem barrières ingebouwd die ervoor moeten zorgen dat de gegeven beoordelingen afkomstig zijn van echte klanten.
Wat nu als ik straks allemaal negatieve reviews krijg?
Wees niet bang! Omdat je reviews verzamelt onder eigen klanten, zal het merendeel positief zijn. Mocht je af en toe een slechte review ontvangen, ook dat is juist wenselijk. Consumenten wantrouwen bedrijven die enkel en alleen positieve reviews ontvangen.
Door direct te reageren op zo’n negatieve review laat je zien hoe je problemen oplost. En doe je dat goed, werkt de slechte review juist in jouw voordeel.
Het is mij veel te duur
Een reviewsysteem is een uitstekende investering voor je. Door het kunnen vermelden van je klanttevredenheidsscore op jouw website, offertes en marketing uitingen, wek je vertrouwen en haal je juist meer omzet binnen.
Je wordt op weg geholpen door een expert, die daarna altijd voor je klaar staat om het optimale uit je reviewsysteem te halen.
Ik heb geen tijd om reviews te verzamelen
Dan hebben we goed nieuws voor je. Nadat je door een expert op weg bent geholpen kost het verzamelen van reviews je nauwelijks tijd. Voer de e-mailadressen van jouw klanten in het systeem en het systeem doet de rest.
Ik heb al zo’n reviewsysteem
Wat ons systeem onderscheidend maakt, is dat je naast de tool ook op persoonlijk advies kunt rekenen. Verder is het belangrijk dat de reviews door een onafhankelijk partij verzameld en gepubliceerd worden. Voor Google reviews en Facebook reviews is het een stuk lastiger reviews te managen. Bovendien vindt hier ook veel misbruik plaats.
Ontvang ik een rapportage over mijn SEO-campagne? Jazeker. Via MijnYouvia heb je direct toegang tot de Rapportagetool en het Dashboard van je lopende SEO-campagne. Hierin zie het resultaat van je zoekwoord(en) en de werkzaamheden die per maand uitvoeren. Heel overzichtelijk.
Hoeveel uren besteden jullie aan de SEO-campagne? Onze experts adviseren jou hoeveel werk er nodig is. Dit is uiteindelijk afhankelijk van je concurrentie en de regio waarin je online gevonden wilt worden. Hoe meer uren jij afneemt, hoe meer werk wij kunnen doen en hoe groter de kans dat je goed gevonden wordt.
Wat doen jullie allemaal in een SEO-campagne? Zoekmachineoptimalisatie is al het werk dat wij doen om jouw website goed vindbaar te maken. Bijvoorbeeld het verhogen van de relevantie en het vergroten van het online vertrouwen. Alles met als doel dat jouw website op de eerste pagina van Google zichtbaar wordt.
Waarom is SEO juist nu belangrijk? Het online zoeken naar bedrijven, diensten en producten wordt steeds gebruikelijker. Door daar nu op in te springen met SEO (zoekmachine optimalisatie) zorg jij ervoor dat je goed gevonden wordt én blijft.
Ik wil het aantal uren van mijn SEO-campagne verhogen. Hoe regel ik dat? Slim! Door het aantal uren te verhogen kunnen wij meer tijd steken in het behalen van het resultaat. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Hoe koppel ik mijn Google Analytics aan het SEO-dashboard in Mijn Youvia? Heel eenvoudig. Ga naar https://launchpad.youvia.nl/seo/dashboard. Volg dan de volgende stappen: Analytics → Analytics instellen → Single Google-account → Connect. Selecteer de juiste gebruiker en klik weer op Connect. Dat is alles! Mocht het niet lukken, bel ons gerust of stuur een WhatsApp naar de klantenservice. We staan voor je klaar!
Hoe deel ik Google Analytics-rechten met Youvia? Ga hiervoor naar https://analytics.google.com/analytics/web/provision/#/provision. Volg dan de volgende stappen: Admin → Gebruikersrechten beheren → Klik op de blauwe plus en geef rechten aan seo@seoanalyticsteam.com. Dat is alles!
Wat kost SEO?
De kosten van SEO zijn afhankelijk van het type bedrijf, doelgroep, huidige website en de bedrijfsdoelen, maar kunnen variëren van € 360 per maand tot € 1500+ per maand.
Wanneer je SEO-bedrijven en -pakketten vergelijkt, zorg er dan voor dat ze precies aangeven welk werk ze elke maand zullen doen, evenals op zijn minst maandelijkse rapportage.
Hoelang duurt het voordat SEO werkt?
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een langetermijnstrategie, dus het kan enkele maanden duren voordat je resultaten van jouw SEO-campagne ziet. Waar je naar op zoek bent, is een gestage toename van het verkeer en/of vertoningen in de loop van de tijd, evenals een toename van de zoekresultaten voor belangrijke zoekwoorden voor jouw bedrijf.
Als je al meer dan zes maanden een SEO-campagne voert en geen beweging ziet in de zichtbaarheid van zoekmachines of organisch verkeer, is het tijd om eens met een ander bureau te gaan praten.
Is adverteren in zoekmachines effectiever dan SEO?
Adverteren in zoekmachines (SEA) en SEO doen twee heel verschillende dingen, die beide een belangrijke en noodzakelijke plaats innemen in jouw marketingstrategie. Adverteren geeft je bijna direct resultaat, SEO is meer een langetermijnstrategie.
Met een volledige online marketing service, zoals Youvia die biedt, kun je de best mogelijke resultaten behalen door zowel jouw zoekmachinemarketing als optimalisatie onder één dak te laten verzorgen.
Zijn Bing Ads beter dan Google Ads? Google is 's werelds populairste zoekmachine en ontving in 2021 86,6% van de wereldwijde zoekmarkt, terwijl Bing slechts 6,7% in handen heeft. Dit is echter nog steeds ongeveer 1,066 miljard views voor Bing, dus hoewel ze misschien niet de meeste views hebben, is het nog steeds een platform om te overwegen voor advertenties, vooral als je je in een markt begeeft met hoge kosten en veel concurrentie. Om te beslissen of Bing (bekend als Microsoft Ads) of Google Ads beter zijn voor jouw bedrijf (of zelfs beide), voeren we een zoekwoord- en concurrentieanalyse uit.
Waarom is SEA juist belangrijk? Met SEA zie je direct resultaat. Je kunt adverteren op zoekwoorden waar je normaal gesproken niet met je eigen website naar boven komt in de zoekresultaten. Ook kan je kiezen voor een Display campagne als je jouw merkbeleving wilt versterken, een Remarketing campagne starten voor bezoekers die interesse in jouw product/dienst tonen of een Shopping campagne om jouw producten in de etalage van Google te vertonen.
Wat is SEA? SEA staat voor “SEARCH ENGINE ADVERTISING”. Het adverteren op zoekmachines. Google is de bekendste zoekmachine voor adverteren, maar ook op BING kan je adverteren.
Wat is Google Ads?
Google Ads is het advertentieplatform van Google, waarmee advertenties gemaakt en beheerd worden in het zoeknetwerk van Google.
Kun je je eigen Google-advertenties maken? Iedereen kan zijn eigen Google-advertenties maken, maar of je daar de tijd en kennis voor hebt, is maar de vraag. Als je jouw eigen Google Ads campagne doet, optimaliseer je mogelijk de inhoud, webpagina's, advertenties en biedstrategie niet zo effectief. Dat is zonde. Dit is waar een expert op het gebied van zoekmarketing je kan helpen de best mogelijke resultaten te behalen.
Wat kost adverteren in zoekmachines? Een van de beste dingen van Google Ads en Microsoft Ads is de Pay-Per-Click (PPC)-methode, waarbij je, je raadt het al, alleen betaalt wanneer iemand klikt om jouw website te bezoeken of contact met je op te nemen. Adverteren in zoekmachines werkt met een biedsysteem. Elke keer dat iemand iets in een zoekmachine typt dat overeenkomt met een zoekwoord waarop jij biedt, doe je mee aan de advertentieveiling van de zoekmachine. Hoeveel je voor jouw advertenties betaalt, wordt vervolgens beïnvloed door het aantal concurrenten dat op dat moment ook op dat zoekwoord biedt, de relevantie van het zoekwoord, de kwaliteit van jouw website en de relevantie van jouw advertentie voor de zoeker. Jouw branche, product of service en de locatie (lokaal, regionaal, landelijk of internationaal) waarop je je richt, hebben invloed op hoeveel je betaalt. Hier komt het talent van onze zoekmachinemarketingspecialisten om de hoek kijken. Ze analyseren gegevens en optimaliseren jouw advertentieaccount, zodat alle verschillende effecten van een winnend bod zullen verbeteren. Dit verlaagt vervolgens het bedrag dat je per klik betaalt, wat een beter rendement op jouw investering oplevert. Het door je toegewezen budget wordt op de meest kostenefficiënte manier gebruikt om ervoor te zorgen dat je meer waar voor je geld krijgt.
Waarom zie ik soms mijn eigen advertenties niet?
Redenen waarom je soms je eigen advertenties niet ziet: Te veel zoekopdrachten zonder klikken
Als je op Google herhaaldelijk naar je eigen bedrijf zoekt, maar niet op je advertentie klikt, wordt de advertentie na een tijdje niet meer weergegeven. Dat komt omdat het Google-systeem je computer herkent en ziet dat je geen interesse hebt in de advertenties. Het systeem voorkomt daarmee dat advertenties vaak worden getoond aan mensen die geen interesse hebben.
Budget is verbruikt of beperkt
Met Google Ads wordt een bepaald advertentiebudget per dag en per maand vastgesteld. Het budget wordt zo ingedeeld, dat je het maximale uit je budget haalt. Is op een bepaalde dag of aan het einde van de maand het budget verbruikt, wordt de advertentie niet meer getoond. Zo hou je maximale controle.
Waar kan ik de resultaten van mijn campagne vinden?
Via mijn.youvia kun je de rapportage van je advertentie-campagne bekijken. Klip op de button 'inloggen' op deze site of ga naar mijn.youvia
Wat is social media marketing? Social media marketing is het gebruik van betaalde advertenties op Facebook en Instagram om de online aanwezigheid van jouw bedrijf te vergroten, wat helpt om de verkoop of het bezoek aan je bedrijf of website te stimuleren.
Wat kosten Facebook-advertenties?
De kosten van Facebook-advertenties verschillen per branche, tijdstip, dag van de week, campagnetype en meer, maar variëren meestal van een paar eurocent tot een paar euro per klik. Je zult merken dat je resultaten in de loop van de tijd beter worden naarmate het Facebook meer te weten komt over je doelgroep en aan wie je je advertenties het beste kunt laten zien.
Je kunt een budgetlimiet instellen in het advertentieplatform, zodat je niet te veel uitgeeft en je kunt Facebook zelfs vertellen om je advertenties tegen de beste prijs te pushen, zodat deze de juiste mensen op het juiste moment bereiken.
Kun je je eigen Facebook-campagnes maken? Iedereen kan zijn eigen Facebook-campagnes en advertenties maken, maar of je daar de tijd en kennis voor hebt, is maar de vraag. Als je jouw eigen campagne doet, optimaliseer je mogelijk niet zo effectief. Dat is zonde. Dit is waar een expert op het gebied van social media marketing je kan helpen de best mogelijke resultaten te behalen.
Kun je heel gericht adverteren via social media? Met het adverteren op Facebook en Instagram kun je mensen heel gericht bereiken die in een stad, regio of land wonen, die onlangs een stad, regio of land hebben bezocht of die hebben gereisd. Zo verspil je je marketing euro’s niet aan de verkeerde doelgroep.
Heeft mijn bedrijf echt wel een website nodig?
Ja, elk bedrijf heeft een website nodig, ongeacht de grootte of je nu morgen voor het eerst jouw deuren opent of al meer dan 100 jaar actief bent. Naast de 83% van de consumenten die vinden dat bedrijven een mobiel-responsieve website moeten hebben, is een website ook onmisbaar voor het succes voor je bedrijf.
Corona en alle daarbij komende maatregelen dwongen ons allemaal online te gaan, zelfs degenen die liever persoonlijk winkelden, moeten erop kunnen vertrouwen dat ze producten en diensten online konden vinden. Met een website voor jouw bedrijf, hoe klein of groot ook, laat je weten dat je open bent, welk aanbod je hebt, jouw beschikbaarheid en meer.
Zelfs persoonlijke ondernemers, zoals kappers en nagelstudio's, zijn begonnen met het online verkopen van producten en doe-het-zelfpakketten om hun bedrijf toekomstbestendig te maken.
Kan ik mijn website in de toekomst uitbreiden?
Extra pagina’s, een afspraakmodule, lead generatie opties, een webshop? Alles kan altijd worden toegevoegd.
En heeft je website extra ondersteuning nodig om nog meer voor je bedrijf te betekenen, dan hebben we tal van andere online marketing oplossingen, zoals zoekmachine-optimalisatie (SEO), adverteren op zoekmachines als Google (SEA) of adverteren op sociale media in huis.
Ook daarvoor zit je goed bij Youvia.
Waarom moet ik maandelijks betalen voor een website? Er kunnen een paar verschillende goede redenen. De maandelijkse kosten zijn voor de supersnelle, veilige websitehosting, het beheer van je website en de continue support. Verder zorgen we er uiteraard voor dat de website altijd voldoet aan de regels van de AVG (standaard SSL-beveiliging, privacy en cookiestatement).
Moet ik mijn e-mail verifiëren voor mijn website domein?
Je hebt een website bij Youvia en je domein is bij ons geregistreerd.
Volgens de Europese NIS2-richtlijn en ICANN-voorschriften moet elke geregistreerde domeinnaam gekoppeld zijn aan een werkend e-mailadres.
Het is daarom noodzakelijk dat je eens in de zoveel tijd je e-mail adres verifieert, het ICANN controleert dan of het e-mailadres geldig is.
U ontvangt hiervoor een e-mail met een link voor het verifiëren van uw e-mail adres.
De NIS2-richtlijn is een initiatief van de EU om de cyberveiligheid te versterken.
Zo houden we samen het internet veilig.
Mocht je nog vragen hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat gebeurt er na 1 jaar met mijn abonnement? Is je abonnement verlopen? Dan wordt-ie automatisch met 1 jaar verlengd.
Tellen productopties zoals verschillende kleuren als extra product? Nee hoor, productopties tellen niet mee als extra product. Dus dezelfde fiets in drie kleuren telt gewoon als 1 fiets. Dat scheelt!
Hoe werken betalingen in mijn webshop? Bij Youvia kun je eenvoudig verschillende betaalwijzen inzetten, zoals Mollie, Stripe, Creditcards, iDeal, PayPal, Klarna, en SEPA (Direct Debits en Bank Transfer). Zo heb je altijd een betaalmogelijkheid die past bij de wensen van jouw klant.
Hoe snel staat mijn webshop online? Na het aanleveren van alle informatie en afbeeldingen staat je webshop na 10 werkdagen online.
Kan de webshop goed gekoppeld worden met Shoppingplaces? Ja, de webshop kan heel eenvoudig worden gekoppeld met Shoppingplaces.
Hoe zit het met social media zoals Facebook en Instagram? Heb je een webshop bij Youvia? Dan zijn je product eenvoudig te koppelen met je Facebook Business-account, zodat jouw producten ook op Facebook verschijnen. Wil je betaalde social advertenties inzetten? Neem dan contact met ons op.
Ik heb geen webshop. Kan ik toch gebruik maken van Youvia Shoppingplaces? Dat kan zeker. Met een slimme oplossing (een "scraper") halen we dan de producten op die op jouw website staan. Deze verschijnen dan alsnog op de verschillende marketplaces. Maar je kunt natuurlijk ook overwegen alsnog een webshop aan te maken. Zo vang je twee vliegen in één klap.
Ik heb een eigen webshop. Waarom zou ik dan ook via een marketplace gaan verkopen? Bijna alle consumenten beginnen hun zoektocht naar producten op één van de grote verkoopkanalen. Als jij hier jouw producten aanbiedt, heb je meer kans om gevonden te worden dan wanneer je dit via alleen je eigen webshop doet.
Ik ben een kleine, zelfstandige ondernemer. Is Shoppingplaces voor mij geschikt? Jazeker, hoe groot of klein je ook bent. Bij Youvia helpen we alle ondernemers met het verkopen van producten via marketplaces. Als je een kleine ondernemer bent heb je ook meer kans om producten te verkopen als je deze aanbiedt via Shoppingplaces. Simpelweg omdat je zo meer bereik hebt.
Wat is een marketplace? Een marketplace is een online verkoopplatform waar verschillende ondernemers die mogelijkheid krijgen om hun producten te verkopen. Voorbeelden van marketplaces zijn Bol.com en eBay.
Welk pakket past het best bij mijn webshop? We bieden verschillende pakketten aan. Welk pakket je kiest hangt af van welk doel je hebt en aan welke klanten je wilt verkopen. Het standaardpakket is geschikt voor de Nederlandse verkoopkanalen. Met het uitgebreide pakket verkoop je ook via eBay.nl , en met het complete pakket kun je ook internationaal gaan verkopen.
Waar log ik in om mijn Dashboard in te kunnen zien? Dat is heel simpel. Ga naar Mijn Youvia en log in met je inloggegevens. Klik op het tegeltje "Beheer Op Shoppingplaces". Hier vind je jouw dashboard en heb je 24/7 inzicht in jouw resultaten.
Hoe kan ik beginnen met verkopen op Bol.com? Om je producten te plaatsen op Bol.com dien je eerst aan een aantal voorwaarden te voldoen. De belangrijkste voorwaarden hebben wij in een handig artikel op een rijtje gezet. Klik hier om dat te lezen.
Wat houdt de Marketplace Coach in? Kies je voor Youvia Shoppingplaces? Dan staan we je de eerste 6 maanden bij met een Marketplace Coach. Hij of zij leert jou hoe de verkoopkanalen werken en helpt je met het instellen van alle voorkeuren. Zo maken jullie samen de juiste commerciële beslissingen. \
Kan ik ook op buitenlandse Marketplaces mijn producten verkopen? Ja, dat is zeker mogelijk. Met Shoppingplaces verkoop je bijvoorbeeld op alle Europese verkoopkanalen van Amazon. Kies hiervoor het Compleet Pakket - zo kun je op allerlei internationale platforms verkopen.
Kan je via de afsprakenmodule betalen? Nee, op dit moment is dat niet mogelijk. De afspraakmodule is alleen voor het maken van afspraken.
Is de afsprakenmodule ook los verkrijgbaar? Nee, de afsprakenmodule is alleen te gebruiken als je een website van Youvia hebt. Ook zijn niet alle Youvia-websites even geschikt. Neem voor meer informatie contact met ons op.
Kan de afsprakenmodule gesynchroniseerd worden met een Outlook agenda? Ja, dat kan zeker. De afsprakenmodule synchroniseert afspraken met allerlei bekende agenda's, zoals Outlook, Google en iCal.
Hoe snel kan ik de afsprakenmodule inzetten? Als je nu een afsprakenmodule aanvraagt en aan de voorwaarden voldoet, dan staat-ie binnen 6 werkdagen live.
Waarom zou ik op de Gouden Gids willen staan?
Goudengids.nl wordt in de toekomst uitgebreid met handige functionaliteiten en zal daarmee een onverslaanbare online positie gaan innemen. Vanuit Youvia gaan we dat bovendien via alle mogelijke kanalen promoten. Het resultaat: voor jouw onderneming nóg meer vertoningen dan voorheen en een grotere kans om nieuwe klanten te werven.
Zijn er kosten aan verbonden?
Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het overzetten van detelefoongids.nl naar goudengids.nl. De gegevens zoals die nu op detelefoongids.nl staan, worden kosteloos overgenomen.
Wat gebeurt er met mijn bedrijfsprofiel op detelefoongids.nl?
Je gegevens staan nu al op de Gouden Gids zoals je het gewend was op detelefoongids.nl. Binnenkort zal het ook weer mogelijk zijn om (actuele) reviews te tonen. De site detelefoongids.nl verdwijnt en je bedrijfsprofiel is voortaan te vinden op de Gouden Gids. De 1,7 miljoen maandelijkse bezoeken worden doorverwezen naar de Gouden Gids.
Waarom wordt De Telefoongids weer de Gouden Gids?
De Gouden Gids is al 140 jaar een iconisch en sterk merk met een hoge naamsbekendheid. De online goudengids wordt dan ook dé nummer 1 van Nederland voor het zoeken naar bedrijven. Als onderdeel daarvan gaan we het platform bekender maken onder de Nederlandse consumenten. Met deze switch gaan we het zoeken op bedrijven weer belangrijker maken.
Zijn er verschillen tussen detelefoongids.nl en GoudenGids.nl?
Jazeker. De Gouden Gids is gebouwd volgens de laatste technische normen. Het is nog sneller, completer, actueler, overzichtelijker en voorbereid op verder groei.
Kan ik mijn inloggegevens van detelefoongids.nl blijven gebruiken? Ja, dat kan, je kan gewoon inloggen met je huidige inloggegevens. Scroll naar boven en klik op rechts bovenin op 'Inloggen'.
Ik ben m'n wachtwoord vergeten. Hoe kan ik die opnieuw instellen? Ga naar onze login pagina door naar boven te scrollen en rechts bovenin te klikken op 'Inloggen'. Hier vind je de optie 'Wachtwoord aanvragen'.
Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kunt je gegevens eenvoudig wijzigen door in te loggen in jouw Mijn Youvia account. Scroll naar boven en klik rechts bovenin op 'Inloggen'. Heb je nog geen inloggegevens of ben je deze kwijt, dan kun je eenvoudig via 'Wachtwoord aanvragen' een nieuwe instellen.
Hoe bouw ik reviews op bij GoudenGids.nl?
Op dit moment staan er nog geen reviews op de site. Dat zal in de toekomst wel gaan gebeuren. Alleen actuele reviews zullen dan worden getoond.
Kan ik nóg beter gevonden worden op de Gouden Gids?
Jazeker, wij bieden mogelijkheden om jouw profiel tegen extra betaling hoger te positioneren of in externe rubrieken, steden of regio's te plaatsen. Ook kun je er voor kiezen om je profiel uit te breiden, zodat je meer opties hebt. Ons advies is: zorg er in eerste instantie voor dat je profiel er goed voor staat voordat je dit doet. Dat kan via jouw account in Mijn Youvia. Om in te loggen scroll je naar boven en klik je rechts bovenin op 'Inloggen'.
Kun je nog persoonsgegevens of particulieren vinden op de Gouden Gids? Jazeker, je kunt op de Gouden Gids zowel zoeken op bedrijven als op personen, met adresgegevens en locatie.
Ik heb ook een bedrijfsprofiel op netwerk of online locatie manager. Wat is dat?
Naast een vermelding op De Telefoongids en Gouden Gids wordt door een bedrijfsprofiel op netwerk of online locatie manager jouw online zichtbaarheid vergroot door een consistente en professionele vermelding bij de belangrijkste zoekmachines, andere online bedrijfsgidsen, navigatie-apps, sociale media en meer. Het zorgt ervoor dat jouw bedrijfsprofiel altijd up-to-date blijft. Het zal jouw ranking in Google, Bing en andere zoekmachines nog verder verbeteren, waardoor je eerder door nieuwe klanten wordt gevonden.
Afhankelijk van je pakket, werk je eenvoudig aan je online reputatie door je klanten eenvoudig te vragen om een online review. Lees verder op https://www.youvia.nl/digitale-oplossingen/online-locatie-manager
Kan ik m’n bedrijfsprofiel veranderen?
Natuurlijk kan dat. Je kunt al jouw gegevens inzien, beheren, wijzigen en toevoegen via jouw account in Mijn Youvia. Scroll naar boven en klik rechts bovenin op 'Inloggen'.
Heb je nog een andere vraag of tips? Mocht jouw vraag niet tussen de bovengenoemde vragen staan stuur dan een mail naar klantreactie@youvia.nl . We streven ernaar je binnen 3 werkdagen een reactie te geven. En heb je nog tips? We horen ze graag!
Scroll to top