1. Google Posts
Sinds eind juni kun je gratis berichten plaatsen in de Google zoekresultaten. Deze worden getoond bij je bedrijfsinformatie: de informatie die bij een desktop zoekopdracht rechts in beeld verschijnt.
2. Extra Links
Tot voor kort kon in Google Mijn Bedrijf maar 1 url per bedrijf worden ingevoerd. Onhandig voor bedrijven met verschillende pagina's die bij verschillende doelen en zoekopdrachten passen. Gelukkig voor een groeiend aantal type bedrijven zijn er nu extra url-velden beschikbaar.
4. Vraag & antwoord
Het is je misschien al opgevallen: sinds kort kan iedereen die is ingelogd met een Google-account vragen stellen en beantwoorden via het Knowledge Panel. Als bedrijfseigenaar ontvang je op je mobiel notificaties van de vragen die gesteld worden, als je bent ingelogd met je Google-account dat is gekoppeld aan jouw Google Mijn Bedrijf. Zo houd je overzicht over de vragen die gesteld worden en heb je de mogelijkheid om als eerste antwoord te geven op een vraag.
5. Dashboard
Ben je ingelogd met het Google-account waarmee jouw Google Mijn bedrijf beheert en zoek je op je eigen bedrijf - we zijn per slot van rekening allemaal benieuwd naar de vindbaarheid en online reputatie van onze onderneming - dan zie je het volgende 'bedrijfsdashboard' rechtstreeks in de zoekresultaten, ook op mobiel:
Het dashboard geeft informatie als "toptaken" die uitgevoerd moeten worden om jouw profiel completer te maken. In dit screenshot zie je bijvoorbeeld het toevoegen van een url, foto' en Google Posts, taken die je nu gemakkelijk met één klik kunt starten.
Wil je meer weten over Google Mijn Bedrijf?
Laat dan eens een specialist kijken naar jouw eigen Google-Mijn-Bedrijf-pagina, via een online marketing check. Je hoort dan in een telefonische toelichting ook meteen hoe je bedrijf vertegenwoordigd staat op andere belangrijke platforms.