Geen Google+ meer nodig voor achterlaten reviews
Tot vorige week had je een Google+ profiel nodig om bedrijven te kunnen reviewen, wat voor veel mensen een te hoge drempel was om daadwerkelijk een beoordeling achter te laten. Sinds afgelopen week is dat niet meer nodig: en Gmail-account is nu voldoende om je mening te kunnen delen, zoals je in bovenstaande afbeelding ziet. Dit is een logisch vervolg op de strategie van Google om Maps en Google+ duidelijker uit elkaar te halen.
Maps is sinds die update van eerder dit jaar dé plek in het Google ecosysteem om reviews achter te laten. Klik je in Maps op een bedrijfsvermelding dan worden de reviews samen met bijvoorbeeld de openingstijden die de ondernemer zelf heeft ingevuld prominent getoond. Door het beoordelen nu voor meer gebruikers toegankelijk te maken, liggen er ook voor Nederlandse bedrijven meer kansen om deze actief uit te gaan vragen. De aanwezigheid van reviews is voor Google één van de factoren die invloed heeft op de positie in de zoekresultaten en dus de vindbaarheid van je onderneming.
New Design Google Reviews
Samen met het toegankelijker maken van het plaatsen van reviews, heeft Google het formulier dat daarvoor gebruikt wordt meteen een make-over gegeven. Ga je actief aan de slag om beoordelingen van klanten te vragen.
Meer weten over reviews? Bekijk onze review product pagina.