Tips om met je bedrijf lokaal beter op te vallen bij klanten
Stel: je bent deze fietsenmaker of restauranthouder, hoe zorg je er dan voor dat je door je klanten gevonden wordt?
Lokaal gevonden worden op Google
Dagelijks zoeken miljoenen mensen via Google. Deze zoekopdrachten hebben vaak een lokale component. Iemand wil bijvoorbeeld een 'fietsenmaker in Amsterdam' vinden. Voor dit type zoekopdrachten toont Google lokale resultaten tussen de normale zoekresultaten. Zodra iemand 'fietsenmaker Amsterdam' intoetst in Google, verschijnt rechts op de pagina een kaart met daarin alle fietsenmakers in de buurt van waar diegene zich op dat moment bevindt (zie de afbeelding hieronder).
Wanneer je jouw website hebt geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO), is de kans groot dat je bedrijf getoond wordt in de zoekresultaten.
Goed vindbaar zijn via Google kan ook eenvoudig door een Google Mijn Bedrijf account aan te maken. Hierin kun je bedrijfsinformatie plaatsen en bewerken op onder andere Google Maps en Google Zoeken. Ook kun je contactgegevens, openingstijden, foto's en video's plaatsen. En nieuws en updates delen met je klanten. Zo val je dus eenvoudig op tussen je concurrenten.
Social, lokaal, mobiel
Steeds vaker kijken consumenten online of een winkel of bedrijf open is. Zo toont de website openingstijden.nl je openingstijden, toont Google Maps waar je je bevindt, en bieden Facebook en Insta weer hun eigen mogelijkheden. Met een vermelding op deze website zorg je ervoor dat je klanten altijd op de hoogte zijn van de actuele openingstijden.