Maar hoe bereik je deze potentiële klanten? Simpel, stel je website centraal in je online marketingactiviteiten met de volgende 4 stappen.
Stap 3 - Worden KPI's gemeten?
Bijna elke website is voorzien van een statistiekprogramma. Waarbij Google Analytics inmiddels op meer dan 60% van de websites is geïnstalleerd. Maar de vraag is; kijk je erin? En wat doe je ermee? Daar gaat het vaak fout. Want uit ervaring blijkt dat slechts 1 op de 10 bedrijven doelen hebben ingesteld. Het heeft niet veel zin om doelen voor je website te stellen, om deze vervolgens niet te meten. Dus bepaal ook voor jezelf welk doel je hebt met je website. Welke informatie heb je nodig om dat te meten, zodat je er ook acties op kunt ondernemen.
Less is more:
Stap niet in de valkuil dat je op te veel tegelijk focust. Beperk wat je wil bereiken in een bepaalde periode. Denk hierbij aan dalende bouncerate, meer tijd per bezoeker of hogere conversieratio. Deze leiden uiteindelijk tot lagere kosten per conversie.
Van bezoekers naar conversie. Oftewel kijken, kijken en kopen!
Conclusie is dat éérst je website op orde moet zijn, voordat je verder investeert in online marketing. Want meer verkeer naar een niet optimale website, verhoogt enkel de teleurstelling in plaats van de omzet. Staat je website eenmaal als een huis, dan zul je dit merken aan de verhoogde conversie. Je bezoekers kijken, kijken én kopen!